dinsdag 11 september 2012

Wandelen in de zon - week 4

Op dinsdag en donderdag gaat Lieuwke naar de vakantie-bso op de camping. Ik heb dan veel tijd met Yara alleen. Het is prachtig weer, dus ik wandel veel met de wagen, waarin Yara goed doorslaapt zolang ik blijf lopen. Ik ga naar de stad, naar het park en naar de Nooterhof. Wat wonen we toch op een fijne plek en wat is Zwolle een mooie stad om lopend te doorkruisen!
week 4

Op woensdag hebben we een echte fotoshoot met Yara en het hele gezin. Twee jonge meisjes fotograaf en vormgever komen bij ons thuis. Yara houdt zich goed; ze kijkt met wijd open ogen in de camera. Op het naambordje staat nu óók Yara's naam: het gezin is compleet.

Ik krijg bezoek van collega's van Windesheim. Tante Nienke komt en we maken een uitstapje naar omi in Wapenveld, waar Lieuwke oefent met trampoline-springen. In het weekend genieten we van tropische dagen; aan de Wijthmener plas en in het openluchtbad. Daar is het vól met bekenden. Veel moeders van Lieuwkes klasgenootjes komen in de roze wagen kijken. Iedereen is vol bewondering.

Het strakke ritme is ondertussen zoek geraakt. Ze huilt meer, ze wil vaker drinken en is langer wakker. Is Yara van slag door de warmte? Of zijn we niet consequent genoeg geweest en zitten we nu in een vicieuze cirkel? Is ze overprikkeld geraakt? We proberen weer in het ritme te komen, maar dat lukt nog niet erg.

1 opmerking: